,

Jak začít s Personálním portálem?

Jakub Petr

16. 10. 2024

Chcete mít snadno a rychle dostupné informace o zaměstnancích z aplikace? Ano, FLOWIO je mobilní i webová aplikace, ve které již schvaluji faktury, objednávky a dalších doklady. Aplikace FLOWIO zaměstnanci zprostředkuje i informace, u kterých je žádoucí, aby byly kdykoli k dispozici. Týká se osobních údajů typu adresa, děti, čerpání a zůstatky Dovolené či Sick-days, plánovaná školení, lékařské prohlídky a další. Významná je možnost notifikací blížících se termínů či barevného semaforu nadcházející akcí. Přidáním dalších zásadních procesů do již využívané aplikace ušetříte čas, zjednodušíte komunikaci a zajistíte lepší informovanost zaměstnanců.

Důvody pro implementaci agendy „Karta zaměstnance“ do aplikace FLOWIO u našeho významného zákazníka jsou tedy již zřejmé a zcela přesvědčivé.

  • Zjednodušit přístup zaměstnance k informacím
  • Umožnit elektronicky zadávat požadavky na změny vůči personálnímu oddělení
  • Zpřístupnit zaměstnanci informace kdykoli a odkudkoli pomocí mobilní aplikace
  • Sjednotit další procesy do jedné aplikace a tím snížit nutnost správy více aplikací

Původní zpracování

Zákazník pro doručování či zajištění personálních informací pro samotného zaměstnance nevyužíval žádný systém a veškerá komunikace tedy padala na bedra pracovnic personálního oddělení. Telefonicky, emailem či osobně v počtu zaměstnanců v řádů tisíců je enormní zátěž. Obzvláště ve specifických termínech kalendářního období pak docházelo k enormnímu vytěžování kapacit tohoto oddělení. Tito pracovníci často ručně přepisovali údaje, stahovali a kontrolovali informace předané emailem atd.. ale proč to všechno..

Aktuální zpracování s FLOWIO

Ve FLOWIO, které již mnozí pracovníci využívají pro schvalovací procesy (faktury, objednávky, nábory a jiné..), jsme připravili sadu šablon optimalizovanou pro zobrazení samotným zaměstnancem.

S personálním oddělením a kolegy z oddělení mzdového jsme připravili sadu informací a atributů, které jsou vhodné k zobrazení zaměstnanci, aby pokryly jeho základní potřeby pro nejčastější personální a mzdové procesy.

Těmi jsou:

  • Získání informací o zůstatcích dovolené či Sick-days
  • Ověření aktuálně evidovaných informací, které jsou podkladem pro každoročně podepisované (nyní již elektronicky) formuláře Prohlášení poplatníka či Žádost o roční zúčtování daně
  • Zadání změny osobních údajů – změna adresy, změna rodinného stavu, narození dítěte s požadavkem na uplatnění slevy aj.
  • Přehled a včasná notifikace o blížícím se školení či lékařské prohlídce

Tento proces jsme přenesli do prostředí FLOWIO. Zaměstnanec má kdykoli všechny tyto informace dostupné. V případě urgentních, resp. blížících se termínů je notifikován systémem a upozorněn na nadcházející událost. Je tak schopen si kdykoli naplánovat dovolenou apod., protože zná aktuální disponibilní zůstatek.  

Jak na správu přístupů pro tisíce uživatelů

Výzvou pro nás ve FLOWIO bylo, jak zajistit správu a auditovatelnost přístupů pro takové množství zaměstnanců. Tuto problematiku jsme vyřešili vývojem, pomocí kterého se v CORE systému (v tomto případě Helios Nephrite) zakládají pomocí automatického jobu přístupy a oprávnění. Pomocí specifické konfigurace systém automaticky zakládá nově nastoupivší zaměstnance také do FLOWIO. Ti tak získávají základní uživatelskou roli, kterou poté může administrátor rozšířit v případech, kdy uživatel má disponovat i dalšími agendami.

Stejným způsobem se tento automatický job stará i o případné výstupy zaměstnanců a ukončení jejich přístupů a oprávnění.

Přínosy pro zákazníka

  • Díky aplikaci FLOWIO mají zaměstnanci snadno a rychle dostupné potřebné osobní údaje, které o nich zaměstnavatel eviduje
  • Přistupují do aplikace, kterou již znají z jiných procesů – např. schvalovacích
  • Pomocí Push notifikací jsou upozorňováni na blížící se termíny
  • Na základě těchto informací jsou schopni se mzdovým a personálním oddělením elektronicky zpracovávat další agendy (vynechat tak papírovou variantu)
  • Webová i mobilní aplikace disponuje optimalizovaným uživatelským rozhraním
  • Pomocí FLOWIO lze předávat i získávat potřebné přílohy a dokumenty

Co dále  

FLOWIO není jen aplikace na konkrétní proces či procesy. V případě, kdy již uživatelé ve FLOWIO schvalují doklady, mají dostupné informace z karty zaměstnance a mohou komunikovat s personálním či mzdovým oddělením, zbývá již jen málo k tomu, aby se Karta zaměstnance mohla stát například součástí „Zaměstnaneckého portálu“. Takového portálu, který kromě výše uvedeného nabízí uživatelům i svět novinek, aktualit, dostupných benefitů, firemních směrnic a jakýchkoliv dalších procesů, které jsou v tuto chvíli v intranetu, na webu, v systému XY, na papíře či jinde.

Další výhody aplikace FLOWIO

Zadávání či editace dat – FLOWIO kromě zobrazení také umožňuje pořizování záznamů i jejich editaci. Může se týkat zadání žádanky o dovolenou ke schválení, zadání nové změny osobních údajů, ale také provozních agend jako jsou Úkoly, Porady, Docházka a jiné..

Z prostředí mobilní aplikace lze také pořizovat přílohy formou přiložení dokumentu anebo obrázky připojit přímo z fotoaparátu a s přiložením k editovanému záznamu.


Pokud Vás naše aplikace zaujala, neváhejte se na nás obrátit. Implementovat FLOWIO a realizovat první proces lze již v jednotkách týdnů.